Veelgestelde vragen over hoorzorg en hoortoestellen.

Heeft u een vraag over uw gehoor, uw hoortoestel of gehoorbescherming? Kijk bij onderstaande 'veel gestelde vragen'. Staat uw vraag er niet tussen? 
U kunt middels het vragenformulier uw vraag direct aan onze hoorprofessionals stellen.
  • Ik hoor een piep, wat betekent dat?
  • De waarneming van geluid zonder dat er een geluidbron in de omgeving aanwezig is, wordt tinnitus of oorsuizen genoemd. Er is sprake van een fantoomwaarneming. Eén miljoen Nederlanders ervaart tinnitus en bij 10% daarvan heeft het invloed op het dagelijks functioneren. Oorsuizen kan veel verschillende oorzaken hebben en kan in veel gevallen verholpen worden. 

  • Ben ik verplicht om mijn hoortoestel ook in de auto te dragen?
  • Nee. In tegenstelling tot het zicht is er geen limiet waar uw gehoor aan moet voldoen om te mogen autorijden. Uiteraard zorgt het niet of slecht kunnen waarnemen van geluiden, zoals sirenes, wel voor extra risico's.

  • Kan ik mijn hoortoestel zelf reinigen?
  • Ja. U kunt uw toestellen zelf reinigen. Hiervoor heeft IntoEars, afhankelijk van het type toestel, diverse reinigingssets beschikbaar. Heeft u moeite met het reinigen van uw toestel, dan doen wij dit uiteraard graag voor u in één van onze vestigingen.

  • Mag ik douchen met mijn hoortoestel?
  • Nee, de meest nieuwe  hoortoestellen zijn wel spatwaterdicht, maar douchen is te veel. IntoEars levert wel compleet waterdichte hoortoestellen geschikt bijvoorbeeld voor zeilers.

  • Wat betekent one-stop consulting?
  • IntoEars heeft binnen de veranderende zorgmarkt op succesvolle wijze een vernieuwend concept geïntroduceerd: geïntegreerde hoorzorg. De basis wordt gevormd door samenwerkende hoorprofessionals die zich bezig houden met gehooronderzoek en revalidatie. Door een aanpak onder één dak hebben deze hoorprofessionals voor het eerst one-stop consulting mogelijk gemaakt. Oftewel diagnostiek en behandeling in één zorgstraat.

  • Ik ben brildrager, geeft dat problemen met het dragen van hoortoestellen?
  • In principe is dat geen probleem. Er is meestal genoeg ruimte, zodat de bril makkelijk langs het hoortoestel kan schuiven. Mocht er onvoldoende ruimte zijn is er altijd de mogelijkheid van de hoorbil of in het oor toestellen.

  • Ik heb een heel slecht gehoor, kan ik een in het oor toestel dragen?
  • IntoEars is gespecialiseerd in 'in het oor' toestellen en passen ook voor grotere gehoorverliezen met succes deze toestellen aan.

  • Zijn de ketens goedkoper?
  • IntoEars levert alle merken en typen hoortoestellen. De zorgverzekeraars in Nederland hebben de prijzen vastgesteld waardoor er nauwelijks prijsverschillen zijn. Ook voor de geavanceerde hoortoestellen die niet vergoed worden zijn wij zelfs vaak voordeliger. Belangrijker nog is dat wij geen beperking in ons assortiment hebben.

  • Hoe gaan wij om met privacy van onze klanten?
  • IntoEars is aangesloten bij het collectief van Zelfstandige audiciens. Wij gebruiken integraal het privacyreglement dat op de website van CvZA is gepubliceerd (https://www.cvza.nl/doelstellingen/) en al onze medewerkers hebben een specifieke verklaring getekend.

Uw gegevens

Een vraag stellen? Dat kan. Vul onderstaand uw gegevens in en wij beantwoorden uw vraag zo spoedig mogelijk.


Voornaam
Achternaam *
Telefoon *
E-mailadres *
Stel hier uw vraag

Voer 'ANTI-SPAM' karakters in *